Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2016

Η ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΨΗΛΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ

Θεωρείται ως δεδομένο πλέον από όλες τις Ναυτιλιακές εταιρείες ότι το θέμα της Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης των στελεχών τους πρέπει να αποτελεί γι’ αυτές κορυφαία προτεραιότητα. Και τούτο διότι επηρεάζει καταλυτικά το επίπεδο ορθολογικής και αποτελεσματικής λειτουργίας πλοίου και γραφείου. Πόσο σημαντική είναι όμως η εκπαίδευση; Σε τι βαθμό συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μιας επιχείρησης; Αυτά και πολλά ακόμα αναλύει στο άρθρο του, με απλό και κατανοητό τρόπο ο κ.Νικόλαος Γκουσόπουλος, Υπεύθυνος της Σχολής Ναυτιλίας του Μητροπολιτικού Κολλεγίου

Δείτε εδώ τη συνέχεια του άρθρου.


Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016

Σεμινάρια Digital Marketing

Το 18ο συνέδριο Infocom είναι γεγονός και φέτος. Πρόκειται για το μεγαλύτερο συνέδριο Τηλεπικοινωνιών, Πληροφορικής & Media στη ΝΑ Ευρώπη το οποίο θα λάβει χώρα 2 Νοεμβρίου στο Ξενοδοχείο Divani Caravel. Στο InfoCom World συμμετέχουν Στελέχη Τηλεπικοινωνιών, Πληροφορικής & Media, CEOs, CIOs και IT Directors, Operation Managers,  Marketing  Managers, Data Center & Cloud Experts, Network Engineers, IT Strategists & Solution Architects, κ.α.

Μεταξύ άλλων, το συνέδριο περιλαμβάνει μια σειρά από ενδιαφέρουσες εισηγήσεις και workshops που καλύπτουν εξειδικευμένες πτυχές του Marketing. Σας αναφέρουμε κάποια από αυτά:

•    Ποιά social media & networks φέρνουν καλύτερο reach;
•    Το email και το sms έχει καλύτερα αποτελέσματα;
•    Μicromoments: Marketing στρατηγικές για ένα digital κόσμο
•    Google sem ή Google seo; Ποιο αποδίδει καλύτερα;
•    Τα καλύτερα digital & social channels για conversions

Χρήσιμα και εντελώς δωρεάν. Μην τα χάσετε. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.


Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016

Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο εισάγει τις ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ στην εκπαιδευτική διαδικασία

Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο, με γνώμονα την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού του και την επιμόρφωση των στελεχών του στις πλέον σύγχρονες πρακτικές, στοχεύοντας στην παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, συνεργάζεται εδώ και περίπου ένα χρόνο, με τη κορυφαία Βρετανική Εταιρεία Makgnus LTD. 

Η Εταιρεία Makgnus LTD προσφέρει πολύτιμη τεχνογνωσία για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης σε ακαδημαϊκά ιδρύματα και επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, συνδυάζοντας τους κλάδους των Nευροεπιστημών και της τεχνολογίας. Η εταιρεία, με έδρα το Λονδίνο, έχει τιμηθεί με βραβείο Καινοτομίας για έξυπνο επιχειρηματικό μοντέλο, στο πλαίσιο συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο του Cranfield. Αξιοποιώντας έμπρακτα τις θεωρίες των Νευροεπιστημών, η Makgnus LTD έχει δημιουργήσει πρωτοποριακά μοντέλα, τα οποία προσαρμόζει στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρείας ή του εκάστοτε εκπαιδευτικού ιδρύματος, στοχεύοντας στην ανάπτυξη και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Παράλληλα, αναπτύσσει σύγχρονα μοντέλα στο Νευρομάρκετινγκ (Neuromarketing), τη Νευροοικονομία (Neuroeconomics) και τη Νευροεπιστήμη του Καταναλωτή (Consumers Neuroscience).  Επιπλέον, παρέχει εξειδικευμένο υλικό για διδάσκοντες και υφιστάμενα προγράμματα σπουδών, το οποίο συμβάλλει στην ενίσχυση της μεταδοτικότητας γνώσεων, αλλά και στη βελτίωση των επιδόσεων των σπουδαστών στην αφομοίωση των μαθημάτων.  

Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε στο τέλος του ακαδημαϊκού εξαμήνου στις εγκαταστάσεις του Μητροπολιτικού Κολλεγίου στο Μαρούσι, η πρώτη πιλοτική εφαρμογή με θέμα «Εφαρμογές των Νευροεπιστημών στην Επιχειρηματικότητα και την Εκπαίδευση» που σκοπό είχε την εκπαίδευση των ακαδημαϊκών και διοικητικών στελεχών του Μητροπολιτικού Κολλεγίου στις πιο σύγχρονες πρακτικές εφαρμογές των νευροεπιστημών, με βασικό άξονα το τρίπτυχο καινοτομία, επικοινωνία και παραγωγικότητα.
Η πιλοτική αυτή εφαρμογή ήταν μόνο η αρχή μιας σειράς εισηγήσεων που θα λάβουν χώρα στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο, με στόχο την εξειδίκευση των στελεχών του στις σύγχρονες επιχειρηματικές και εκπαιδευτικές εφαρμογές των Νευροεπιστημών. Πιο συγκεκριμένα, το εκπαιδευτικό project που δημιούργησε η Makgnus LTD αποκλειστικά για τις ανάγκες του Μητροπολιτικού Κολλεγίου αποτελείται από τρεις βασικούς πυλώνες: 

1.    Νευρομάρκετινγκ (Neuromarketing), Νευροοικονομία (Neuroeconomics) και Νευροεπιστήμη του Kαταναλωτή (Consumers Neuroscience): το Νευρομάρκετινγκ προσεγγίζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών από νέες οπτικές γωνίες, εντοπίζοντας αφανείς αλλά σημαντικούς παράγοντες στη λήψη αγοραστικών αποφάσεων.  Οι τεχνικές του Νευρομάρκετινγκ μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις εταιρείες σε έρευνες ευρείας κλίμακας στους καταναλωτές, ακόμη και σε διεθνές επίπεδο.

2.    Νευροεπιστήμη της Εκπαίδευσης ή Εκπαιδευτική Νευροεπιστήμη (Neuroeducation): διεπιστημονικός κλάδος που συνδυάζει τη Νευροεπιστήμη με την Ψυχολογία και την Εκπαίδευση. Περιλαμβάνει μεθόδους και τεχνικές που βασίζονται στον τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου, με στόχο τη βελτίωση των διεργασιών εκμάθησης του γνωστικού αντικειμένου. Οι μέθοδοι της Εκπαιδευτικής Νευροεπιστήμης βοηθούν τους σπουδαστές να αναπτύξουν τις νοητικές τους διεργασίες για να μαθαίνουν ταχύτερα και αποτελεσματικότερα. Επιπλέον, διευρύνουν τον τρόπο σκέψης ώστε να αποκτούν πιο εύκολα και νέες δεξιότητες.  

3.    Καινοτομία στην Εκπαίδευση: η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αντιμετωπίζει προκλήσεις  παγκοσμίως για καινοτομία στην έρευνα, πρωτοπόρες παιδαγωγικές τεχνικές και νέες οργανωτικές δομές, στο πλαίσιο δυναμικής αλληλεπίδρασης με την αγορά εργασίας. Η έρευνα πάνω στην Καινοτομία δίνει τη δυνατότητα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα να εμπλουτίσουν τα προγράμματα σπουδών τους και τις μεθόδους τους, αλλά και να ενημερωθούν για ευκαιρίες σχετικά με την επέκτασή τους σε νέες αγορές.




Τρίτη 5 Ιουλίου 2016

Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο για 2η συνεχή χρονιά στον Τελικό του Φοιτητικού Διαγωνισμού “BUSINESS TALENTS GREECE"

Η ομάδα “Quadratum” του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οικονομικών του Μητροπολιτικού Κολλεγίου επέδειξε εξαιρετικές επιδόσεις στον διαγωνισμό BUSINESS TALENTS GREECE για δεύτερη συνεχή χρονιά!

Πιο συγκεκριμένα, η ομάδα κατάφερε να περάσει στον Τελικό του διαγωνισμού και φέτος. Ήταν μια από τις 75 ομάδες και ένα εκ των δύο μοναδικών ιδιωτικών κολλεγίων που διαγωνίστηκαν στον τελικό, βάση της κατάταξής τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος ο ανταγωνισμός ήταν πολύ μεγάλος, καθώς στην τελική πανελλαδική κατάταξη συμμετείχαν 814 ομάδες / 2.792 συμμετέχοντες από δημόσια και ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα όλης της χώρας.

Συγχαίρουμε θερμά τους φοιτητές μας οι οποίοι επέδειξαν θερμό ζήλο και αξιοποίησαν στον μέγιστο βαθμό τις γνώσεις που έχουν λάβει από τις σπουδές τους στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο.

Το Business Talents είναι ένας πρωτοποριακός διαγωνισμός για Φοιτητές με Επιχειρηματικό Προσομοιωτή, που τους επιτρέπει να διοικήσουν με την ομάδα τους μία εταιρία και να εξασκηθούν στη λήψη κάθε είδους αποφάσεων πάνω στις λειτουργίες της, σε μια πρακτική άσκηση Επιχειρηματικότητας. Ο διαγωνισμός είναι εθνικός και διεθνής και αποτελεί μία συναρπαστική πρακτική εμπειρία με τη χρήση προσομοιωτή. Γίνεται για 2η χρονιά στην Ελλάδα μετά την περσινή επιτυχία με 2.220 συμμετέχοντες σε 654 ομάδες-εταιρίες από όλα (κυριολεκτικά) τα Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι.




Παρασκευή 17 Ιουνίου 2016

Τα Best workplaces για το 2016

Για 14η συνεχόμενη χρονιά διεξήχθη η έρευνα Best Workplaces, για την αξιολόγηση και επιλογή των εταιρειών με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα.
Το Great Place to Work είναι ένας διεθνής οργανισμός που αξιολογεί, βραβεύει και συμβουλεύει εταιρείες για τους τρόπους δημιουργίας ενός εξαιρετικού εργασιακού περιβάλλοντος.
Η ερευνητική διαδικασία εξέτασε και αξιολόγησε πέντε βασικές παραμέτρους του εργασιακού περιβάλλοντος όπως καθορίζονται από τη μεθοδολογία του Great
Place to Work:

1.    Την αξιοπιστία της Διοίκησης (Αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας μέσα στην επιχείρηση, αξιοποίηση πόρων, ακεραιότητα, τιμιότητα και ηθική συμπεριφορά των διοικούντων.)
2.    Τον σεβασμό προς τους εργαζομένους (Υποστήριξη στην επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη, εμπλοκή των εργαζομένων σε αποφάσεις, φροντίδα και προσωπικό ενδιαφέρον.)
3.    Το αίσθημα δικαιοσύνης που υπάρχει στην εταιρεία (Ισοτιμία και αίσθημα δικαίου, αντικειμενικότητα και αμεροληψία σε προσλήψεις και προαγωγές, κοινωνική δικαιοσύνη, απουσία διακρίσεων.)
4.    Την υπερηφάνεια που νιώθουν οι εργαζόμενοι (Προσωπική συμμετοχή και συνεισφορά στα αποτελέσματα, ικανοποίηση από τους στόχους, υπερηφάνεια για τα προϊόντα και το κοινωνικό πρόσωπο της εταιρείας.)
5.    Τη συντροφικότητα  που  αναπτύσσεται (Ανεση, οικειότητα, ειλικρίνεια στις σχέσεις με τους συναδέλφους, φιλόξενη, ευχάριστη και φιλική εργασιακή ατμόσφαιρα, κλίμα ομαδικότητας, υποστήριξης μέσα στην εταιρεία.)
Είναι εμφανές ότι οι παράμετροι αυτοί ταυτίζονται απόλυτα με το ρόλο και το σκοπό του τμήματος ανθρωπίνου δυναμικού τον οποίο και αναλύσαμε σε προηγούμενο άρθρο μας.

Η έρευνα αξιολογεί και βραβεύει τρεις κατηγορίες εταιρειών ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων τους: Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει τις 10 καλύτερες εταιρείες με περισσότερους από 250 εργαζομένους, η δεύτερη τις 10 με 50-250 εργαζομένους και η τρίτη τέσσερις εταιρείες με 20-49 εργαζομένους.

Αναφέρουμε ενδεικτικά τις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 251 εργαζόμενους και βραβεύτηκαν ως τα Best workplaces για το 2016:

        1.    ΑΧΑ Insurance   
        2.    DHL Express Hellas       
        3.    Epsilon Net       
        4.    Diamantis Masoutis S.A. Supermarkets       
        5.    MSD       
        6.    Kotsovolos (Dixons S.E. Europe)       
        7.    Accenture       
        8.    Novartis Hellas       
        9.    Pharmathen       
        10.    V. Kafkas S.A    


Πέμπτη 2 Ιουνίου 2016

Ο ρόλος του HR στις σύγχρονες επιχειρήσεις

Η Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων (Human Resources) αποτελεί επιστημονικό κλάδο της Διοίκησης επιχειρήσεων (ή οργανισμών). Μελετά και ερευνά όλα τα ζητήματα που αφορούν τη διαχείριση ανθρώπινων πόρων μιας επιχείρησης (ή ενός οργανισμού) και αποτελεί μια από τις σημαντικότερες λειτουργίες αυτής. Κάποιες από τις σημαντικότερες λειτουργίες του τμήματος HR (Human Resources) είναι οι ακόλουθες:
  • Προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού
  • Προσλήψεις
  • Εκπαίδευση – Ανάπτυξη
  • Αξιολόγηση
  • Μεταθέσεις – Προαγωγές
  • Πολιτική αμοιβών
  • Ωφελήματα εργαζομένων
  • Πειθαρχικά μέτρα – Απολύσεις
  • Υγεία - Πρόληψη ατυχημάτων
  • Εργασιακές σχέσεις
  • Έρευνα "γνωμών" και ικανοποίησης των εργαζομένων
Μέσα λοιπόν σε ένα τόσο ρευστό κοινωνικό - οικονομικό περιβάλλον οι επιχειρήσεις καλούνται να εστιάσουν στην αποτελεσματική διαχείριση του ανθρωπίνου δυναμικού ώστε να είναι πιο αποδοτικό σε σχέση με την επένδυση που έχουν κάνει σε αυτό.
Αυτόν ακριβώς το σκοπό έρχεται να επιτελέσει το τμήμα Ανθρωπίνου Δυναμικού (Human Resources). Κάποια από τα σημαντικότερα ερωτήματα που καλείται να απαντήσει είναι εάν όλοι οι άνθρωποι της εταιρίας είναι:
  • Συντονισμένοι σε έναν κοινό σκοπό;
  • Οι θέσεις εργασίας των εργαζόμενων είναι διακριτές; Υπάρχει ιεραρχία;
  • Υπάρχει συνεργασία μεταξύ των τμημάτων;
  • Μοιράζονται τις ίδιες αξίες;
  • Γνωρίζουν τους στόχους της;
  • Υπάρχει κοινή κουλτούρα;
  • Πως εκφράζεται αυτή στον πελάτη - στην κοινωνία;
  • Ποια είναι τα δυνατά της σημεία;
  • Τι σύστημα αξιολόγησης, εκπαίδευσης, ιεραρχικής εξέλιξης και ανταμοιβών υπάρχει κ.ο.κ;
Όλα αυτά, βοηθούν στην:
  • Χάραξη στρατηγικής
  • Αποτελεσματική ροή εργασιών
  • Ομαλή λήψη αποφάσεων
  • Αύξηση παραγωγικότητας
  • Κερδοφορία
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι κάθε χρόνο, εταιρίες από διαφορετικούς κλάδους βραβεύονται ως Best workplaces. Το Great Place to Work είναι άλλωστε ένας διεθνής οργανισμός που αξιολογεί, βραβεύει και συμβουλεύει εταιρείες για τους τρόπους δημιουργίας ενός εξαιρετικού εργασιακού περιβάλλοντος.

 

Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Χρήσιμες συμβουλές για την επιτυχημένη χρήση των Social Media

Τα Social Media αποτελούν σημαντικό κομμάτι της ζωής μας. Χιλιάδες χρήστες μοιράζονται τις απόψεις τους , δημοσιεύουν περιεχόμενο σημαντικό για τη ζωή τους και ενημερώνονται για ότι συμβαίνει στο κόσμο.
Αυτή η νέα πραγματικότητα επηρεάζει άμεσα τις επιχειρήσεις οι οποίες πρέπει να υπολογίζουν τα social media στο marketing strategy που διαμορφώνουν. Πρόκειται για (απολύτως μετρήσιμα) εργαλεία επικοινωνίας και διαφήμισης που συμβάλλουν στην άμεση επαφή με τον πελάτη ενώ ταυτόχρονα βοηθούν την επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και να βρει, πιο στοχευμένα πλέον, νέους πελάτες. Η σωστή και έξυπνη χρήση των Social Media λειτουργεί καθοριστικά στο επιτυχές λανσάρισμα και την προώθηση ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας. Τι εννοούμε όμως λέγοντας σωστή και έξυπνη χρήση των Social Media;
Θέλοντας να δώσουμε απάντηση στο ερώτημα αυτό, συγκεντρώσαμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές (tips) που κάθε επιχείρηση πρέπει να ακολουθεί ώστε να έχει μια επιτυχημένη παρουσία στα Social Media.

Χρησιμοποιήστε την εφαρμογή Facebook messenger. Η απόκριση στα ερωτήματα των χρηστών πρέπει να είναι γρήγορη, ακριβής και συνεπής. Η εφαρμογή Facebook messenger εξυπηρετεί ιδανικά τον σκοπό αυτό.

Δώστε έμφαση στο περιεχόμενο (content). Η καλύτερη στρατηγική περιεχομένου είναι να δημιουργείς σημαντικό περιεχόμενο που θα κοινοποιήσoυν οι χρήστες.
Για να αναπαραχθεί μια δημοσίευση (post) και να γίνει viral θα πρέπει να έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

•    Συναίσθημα (Emotion)
•    Αυτό – έκφραση (Self – expression):
•    Βάσει έρευνας,  το 50% των ατόμων που δημοσιεύουν περιεχόμενο στο facebook το κάνουν για   να μιλήσουν για τον εαυτό τους. Μας ενδιαφέρει να δείχνουμε την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας γι΄ αυτό Χρησιμοποιήστε  εκφράσεις όπως: feel special, look good, look interesting, look funny.
•    Χρήση videos, list posts (πχ. 10 τρόποι για να…), quizzes (πχ. Τι χαρακτήρας comic είσαι;)
•    Χρήση θετικών λέξεων (καταπληκτικό, πετυχημένο κ.α)
Χρησιμοποιήστε hashtags (10 με 15 ανά δημοσίευση - post)
Τσεκάρετε τους ακόλουθους σας
Τρέξτε διαγωνισμούς
Δημοσιεύεστε περιεχόμενο καθημερινά
Χρησιμοποιήστε photo & video ads
Τσεκάρετε τον ανταγωνισμό
Χρησιμοποιήστε geo – tagging
Αναφέρεται / προσθέστε με ετικέτα (tag / mention) ονόματα ακολούθων ή ανθρώπων που αποτελούν επηρεαστές γνώμης για το προϊόν ή την υπηρεσία που εμπορεύεστε
Να έχετε πάντοτε εικόνα του ανταγωνισμού
Συνεργαστείτε δημιουργικά με άλλα brands για να προωθήσετε κάποιο προϊόν ή υπηρεσία (co - branding synergies)
Και το πιο σημαντικό! Μείνετε εξωστρεφείς, ουσιώδεις και αληθινοί σε ότι κάνετε εντός και εκτός Social Media.